ورود | عضويت شنبه 10 آبان ماه 1393
 
نحوه استفاده از سایت گلستان

نحوه استفاده از سایت گلستان

1-با وارد کردن آدرسهای زیر وارد این سایت شوید.

http://reg.pnu.ac.ir     reg.pnu.ac.ir    reg1.pnu.ac.ir    reg2.pnu.ac.ir

2-در منوی سمت راست اطلاعیه های جدید وجود دارد ، حتماًمطالعه شود.

3-در منوی سمت چپ زیر آرم دانشگاه گزینه هایی است :

ورود به سیستم:با کلیک روی آن وارد سیستم سایت می شوید.

معرفی:  با کلیک روی آن اطلاعاتی در مورد سایت گلسان دریافت می کنید.

نیازمندی ها : با کلیک روی آن موارد ی که برای سرعت بخشیدن  کارو گیر نکردن در مراحل بعدی ، مورد نیاز است به شما گوشزد می شود.

مقررات: با کلیک روی آن ، نکات امنیتی و قوانین مهم سایت را مشاهده می کنید.

4- ورود به سیستم را کلیک کنید.

یک کد پنج رقمی ظاهر می شود که باید در کادر مستطیلی وارد شود و بر روی ((ارسال)) کلیک کنید.

در صورت ظاهر شدن کادر محاوره ای از تفاوتی ندارد چه جوابی به آن بدهید.

5-سپس صفحه ای باز می شود که در قسمت نام عبور باید شماره دانشجویی 9 رقمی و در قسمت کلمه عبور رمز خود را وارد کنید. و سپس ورود را بزنید.در صورت اشتباه بودن رمز باید به کارشناس رشته خود مراجعه کنید.

6-با ورود به سایت خود ، پنلی جلوی شما باز می شود که به صورت زیر است:

در سمت راست بالا نام و نام خانوادگی شماو در کنار آن کلمه خروج است که با کلیک بر آن سوالی مبنی بر خروج از سایت از شما می شود، که با انتخاب بله از سایت خارج می شوید.در سمت چپ بالا تاریخ و ساعت قرار دارد.درپایین سمت راست آخرین ورود شما و در جلوی آن مشخصات مرکز تحصیل شما قرار دارد.درزیر این قسمت ، انتخاب سریع است که با ورود شماره گزارش مورد نظر در قسمت شماره و کلیک تیک قرمز رنگ ، گزارش به صورت مستقیم باز می شود.اگر روی علامت سوال قبل از تیک قرمز کلیک کنید همه این گزارشها و شماره شان را می دهد.

7-در بالا زیر نام و نام خانوادگی ، سه تب آموزش ، ثبت نام و سیستم قراردارد:

قسمت سیستم: این قسمت برای تغییر کلمه عبور شما قرار داره شده است با ورود به این قسمت وکلیک منوی کشویی تغییر کلمه عبور، صفحه ای باز می شود که دارای 5 فیلد است.درفیلد اول و سوم شماره دانشجویی و فیلد دوم کلمه عبور قبلی و فیلد چهارم وپنجم کلمه عبور جدید را وارد کرده و اعمال تغییرات را بزنید.ودر صورت نداشتن اشکال عبارت ،،عملیات با موفقیت انجام شد ،،ظاهر می شود.سپس کلمه بازگشت را بزنید.روبروی فیلدها حداقل و حد اکثر کاراکتر مورد نیاز را زده است.از عدد روتین جهت کلمه عبور استفاده نکنید چون بعد از مدتی غیرفعال می شود.

8-قسمت ثبت نام: در این قسمت منوهای گزارش ثبت نام و عملیات ثبت نام قرار دارد. پس از اتمام ثبت نام باید از منوی گزارش ثبت نام ، صحت انتخاب واحد و دروس به همراه زمان امتحانات و شهریه قابل پرداخت با شماره سریال و شماره حساب را مشاهده کرد.در صورتی که تمام این موارد در این گزارش باشد ثبت نام با موفقیت بوده است.

با ورود به قسمت عملیات ثبت نام در زمان انتخاب واحد دو جدول باز می شود که در جدول پایین دروس قابل انتخاب با مشخصاتی همچون پیش نیاز و زمان امتحان و ... قرار دارد.با کلیک بر هر درس به جدول بالا اضافه شده و جزء سبد انتخاب واحد قرار می گیرد.پس از انتخاب دروس مورد نظر باید دکمه بررسی تغییرات را در پایین زد . در صورت بروز ندادن خطا دکمه اعمال تغییرات را می زنیم . در صورت بروز خطا ، یا علت آن را در پایین می نویسد و یا جلوی درس خطا دار کلمه خطا را می نویسد که با نگه داشتن موس بر آن خطا را نمایش می دهد.خطا ها می تواند نا همخوانی دروس از نظر پیش نیاز یا امتحان و یا تعداد واحد و ... باشد. پس از رفع خطا دوباره بررسی تغییرات را زده و کار را ادامه می دهیم.برای حذف یک درس از منوی پایین افتادنی کنار هر درس ، در جدول بالا کلمه حذف را انتخاب و بررسی تغییرات و اعمال تغییرات را می زنیم.در زمان حذف و اضافه و حذف اضطراری نیز به همین قسمت وارد شده و همین کارها را انجام می دهیم. 

9-قسمت آموزش:در این قسمت منوهای دانشجو و گزارشهای آموزش و مشاهده نتایج آزمون و اطلاعات جامع دانشجو قرار دارد.

الف // منوی دانشجو: در منوی دانشجو ، منوی مشخصات و تغییر کد ملی قرار دارد که در صورت اشتباه بودن این اطلاعات باید تصحیح گردد.منوی درخواست ها نیز در این قسمت است که جهت درخواست مرخصی تحصیلی و یا مهمان به مرکز دیگر در ابتدای انتخاب واحد قسمت مورد نظر را باز کرده و اطلاعات مورد نیاز را نوشته و اعمال تغییرات را می زنیم.و برای اعتراض به نمره در یک درس در موعد مقرر در زمان امتحانات ، از منوی ثبت اعتراض در این قسمت استفاده و اطلاعات مورد نیاز را نوشته و اعمال تغییرات را می زنیم.

ب // منوی گزارشهای آموزش:در این منو منوی دانشجو که شامل منوهای برنامه امتحانات و کارنامه ترمی می شود قرار دارد.منوی دیگر این قسمت شهریه است که شامل فرم واریز وجوه می باشد و از این طریق می توان بدهکاری و شماره سریال و شماره حساب را دریافت کرد.در منوی گزارشهای آموزش و اطلاعات جامع دانشجو ، ورود هیچ نوع اطلاعاتی نیاز نیست.

ج // منوی اطلاعات جامع دانشجو:با ورود به این منو جدولی که شامل تمام ترمها می باشد پدیدار می گردد. و در سمت چپ با لای جدول عکس دانشجو به نمایش در می آید.و در سمت راست بالای جدول تمام مشخصات دانشجو قرار می گیرد.در ستون دوم جدول یک عدد 4 رقمی برای هر ترم وجود دارد.که عدد اول آن 3 و دو عدد بعدی سال مورد نظر و عدد آخر ترم مورد نظر را مشخص می کنند.ستون سوم نوع و وضع ترم است که هر ترمی را کلیک کنیم درسهای آن ترم به همراه نمرات باز می شود که می توان این نمرات را وارد کارتکس گذاشته شده روی سایت کرد تا دروس پاس شده و باقیمانده دانشجو مشخص گردد.در ستون آخر جدول (شهریه) اگر برای هر ترم روی کلمه(( دارد )) کلیک کنیم جداولی باز می شود که در جدول اول شهریه درس به درس مشخص شده و در جدول دوم مقدار و نحوه پرداخت دانشجو قرار دارد.ودر جدول سوم جمع شهریه ثابت و متغیر و وضعیت نهایی شهریه ترم و کل مشخص گردیده است.

د // منوی مشاهده نتایج آزمون:با ورود به این قسمت شماره دانشجو و ترم تحصیلی به صورت پیش فرض ترم جاری است . برای مشاهده نمرات ترم مورد نظر ، در قسمت ترم تحصیلی عدد مربوط به ترم را وارد می کنیم.در روبرونوع ثبت نام امتحان (پایان ترم،ریزشی،تکدرس...) را انتخاب می کنیم.در ردیف بعد در قسمت مشخصات درس روی علامت سوال کلیک کرده و از جدول باز شده درس مورد نظر را انتخاب می کنیم.سپس دکمه جستجو را در پایین صفحه می زنیم.با زدن این دکمه در ردیفهای بعدی نمره سوالات تستی و تشریحی و میان ترم و تعداد پاسخهای غلط و صحیح و ... ظاهر می شود.در زیر این ردیف ها قسمت دریافت فایل سوال درس قرار دارد که با انتخاب دریافت فایل سوال می توان سوالات درس را نیز ذخیره کرد.در زیر این ردیف ها نیز تصویری از پاسخنامه تستی قرار می گیرد.پس از دریافت تمام اطلاعات یک درس دکمه شروع مجدد را در پایین زده و درس بعدی را به روال گذشته انتخاب می کنیم.در سمت چپ بالای این صفحه اگر دکمه اعلام اشکال را بزنیم می توان اشکالات موجود در سوالات  درس را گزارش کرد.

سوالات واشکالات احتمالی :

سوال: نمیتوانم وارد سایت www.reg.pnu.ac.ir  بشوم.

پاسخ : شما باید به جای www ، عبارت http:// را قبل از reg.pnu.ac.ir تایپ کنید.

 

 سوال: مدارک خود را تحویل داده ام ولی هنوز نمیتوانم  وارد سایت گلستان بشوم.

پاسخ : دانشگاه محل قبولی شما میبایست پس از پذیرش شما در سیستم، به شما شماره دانشجوییتان را تحویل دهد. سپس با استفاده از شماره دانشجویی به عنوان نام عبور و شماره شناسنامه به عنوان کلمه عبور میتوانید وارد سیستم شوید.

 

سوال: ورودی جدید در یکی از مراکز استان تهران هستم. فرق میان سایت www.tpnu.ac.ir  و http://reg.pnu.ac.ir  چیست؟

پاسخ: سایت www.tpnu.ac.ir سایت دانشگاه پیام نور استان تهران است و در خصوص ثبت نام ، میتوانید جهت ارسال مدارک اسکن شده خود به کارشناس و مراحل اول پذیرش از این سایت استفاده کنید اما بعد از دریافت شماره دانشجویی جهت ادامه انتخاب واحد میبایست به سایت کشوری پیام نور http://reg.pnu.ac.ir   مراجعه کنید.

 

سوال: دانشجوی دکتری هستم و نمیتوانم وارد سایت گلستان شوم چون به من پیغام میدهد نام یا کلمه عبورم اشتباه است.

پاسخ: به اطلاعاتی که در صفحه اول سایت گلستان در خصوص نام و کلمه عبور دانشجوی دکتری در پایین صفحه اطلاعیه درج شده است مراجعه کنید.

 

سوال: بعد از تایپ نام و کلمه عبور هنگامی که کلید "ورود" را میزنم سیستم پیغام میدهد که بیش از تعداد مجاز به سیستم وارد شده ام.

پاسخ : برای گذشتن از این پیغام خطا روی کلمه "تنظیمات" که در سمت راست همان صفحه مشاده میکنید کلیک کنید سپس گزینه " غیر فعال کردن صفحات دیگر" را انتخاب کنید سپس مجدد کلید ورود را بزنید.

 

سوال: در زمان انتخاب واحد پیغام بنفش رنگ "عدم رعایت حداقل سقف واحد" در زیر صفحه مشاهده میشود.

پاسخ: مشکلی نیست. دلیل آن این است که شما هنوز انتخاب واحدی را ثبت نکرده اید. هنگامی که تعداد واحد شما از 5 واحد بیشتر شود پیغام مذکورحذف میشود .

 

سوال: شهریه خود را واریز نموده ام اما هنوز سیستم  مرا بدهکار نشان میدهد.

پاسخ: اطلاعات واریز شهریه حداقل 48 ساعت بعد از تاریخ واریز شما در سیستم به روز میشود.

 

سوال: جهت انتخاب واحد به سایت مراجعه کردم ولی دروس من در جدول مربوطه نیست تا آنها را انتخاب کنم.

پاسخ: دو دلیل دارد.1: مرکز درس شما را ارائه نداده است. 2: ظرفیت درس مورد تکمیل شده. در هر دو مورد میبایست با کارشناس رشته خود تماس بگیرید.

 

سوال: نام و کلمه عبور خود را فراموش کرده ام .

پاسخ: به کاربر ارشد رایانه مرکز خود مراجعه کنید.

 

سوال: هنگامی که مشخصات شخصی خود را در سیستم گلستان وارد میکردم دچار اشتباه شده و اطلاعات را غلط وارد کردم. حال چگونه آن را اصلاح کنم؟

پاسخ: این اطلاعات پس از 3 مرتبه تایید شما در نهایت در سیستم ثبت شده است وهرگونه اصلاح می بایست پس از طی روال قانونی توسط مرکزصورت پذیرد .

 

سوال: در حین انتخاب واحد چند دقیقه با سیستم کار نکردم و پس از آن بصورت اتوماتیک از سایت خارج شدم. تغییرات من اعمال خواهد شد؟

پاسخ: خیر. هنگامی که برای چند دقیقه با سیستم کار نکنید سیستم به طور خودکار تمام تغییراتی که بدون فشردن کلید "اعمال تغییرات" انجام داده اید را حذف میکند.

 

سوال: بعد وارد کردن نام و کلمه عبور و فشردن کلید ورود، سیستم با نمایش پیغام "لطفاً صبر کنید" معطل میماند و وارد نمیشود.

پاسخ: سرعت اینترنت شما بسیار کند است. از اینترنت پرسرعت تری استفاده کنید و اگر در حال استفاده از اینترنت پر سرعت هستید، اشکال از مرورگر شماست. Internet Explorer خود را مجدد نصب کنید و یا اگر در کافی نت هستید کامپیوتر خود را تغییر دهید.

 

سوال: انتخاب واحد خود را تکمیل کرده ام. حال چگونه از آن صفحه پرینت بگیرم؟

پاسخ: امکان پرینت از همان صفحه موجود نیست و میبایست جهت پرینت انتخاب واحد گزارش 101 را از مسیر زیر اجرا کنید :

منوی ثبت نام > گزارشهای ثبت نام > ثبت نام > 101 : گزارش نتیجه ثبت نام (ترمیم) دانشجو در طول ثبت نام

 

سوال: از چه راهی میتوانم فرم واریز شهریه را بگیرم؟

پاسخ: از مسیر مقابل گزارش مورد نظر را پرینت بگیرید : منوی آموزش> گزارشهای آموزش> شهریه> لیستها و آمارها>163 : فرم واریز وجوه شهریه پیام نور

 

 

 

 

  

 

Ariana Informatics Group
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا